Followers

03/04/2012

Takkan ada satu pun keindahan dalam dunia ni dapat menandingi sayang dan perasaan saya pada awak. Walaupun dugaan datang bertimpa-timpa, saya akan tetap mencuba bertahan. Selagi ALLAH kuatkan saya, selagi ALLAh tak tarik balik semua cinta yang dya berikan kepada saya. Saya akan bertahan.


Ketahuilah, saya tak sanggup melihat awak disakiti hatta sekecil zarah sekalipun. Saya tak sanggup melihat awak sakit. Awak tahu, tidur malam saya tak lena, saya hilang selera makan, sebab saya risaukan keadaan awak. Kalau boleh, saya nk ada di samping awak, nak jaga awak 24 jam. Tapi, saya juga tak nak hati saya terus terasa bila awak langsung tak pandang saya, bahkan langsung tak pedulikan saya. Awak, awak lupa ke selama ni saya yang selalu ada disamping awak. Awak sakit, awak susah, awak senang. Seinci pun saya tak penah berganjak dari sisi awak. Melihat awak begini jatuh air mata saya.


Awak, tolong la cakap pada dya. Berhenti memaksa saya jauhkan diri dari awak. Awak nyawa saya. Awak nadi saya. Awak semangat saya. Dya ta penah berada di tempat saya, tak penah merasa apa saya rasa. 6 tahun saya pertahankan semua ini, mudahnya dya datang dan minta saya jangan ganggu awak. Saya akan pergi, jika sudah memang di takdirkan saya bukan tulang rusuk awak. Tapi pada masa itu, awak jangan lagi cari saya, jangan lagi minta saya kembali. Awak jangan risau, saya maafkan awak walaupun macam2 yg dah awak buat kat saya. Cinta tu memang membutakan mata saya. Saya terima suma baik buruk awak sebab saya harap awak juga dapat terima semua ketidak sempurnaan saya.


Saya sanggup hilang apa pun, sekalipun nyawa saya asalkan saya lihat awak tersenyum gembira. Saya tak kisah semua tu walaupun harga kegembiraan awak terpaksa saya bayar dgn air mata. Awak tahu, tak ada yang lebih menggembirakan saya melainkan melihat awak bahagia.


Kalau la awak tahu, betapa sayangnya saya pada awak. Tapi awak takkan tahu.
Andainya awak jodoh saya, saya hanya mampu berdoa supaya ALLAH dekatkan hati awak dgn hati saya. Tapi andainya awak bukan untuk saya, saya doakan awak selalu bahagia.
Semoga awak boleh jumpa orang yang dapat membahagiakan awak lebih dari saya~ yang boleh tahan dengan peragai awak, yang leh jaga awak.
*awak, saya doa awak sihat seperti selalu. Saya tak sanggup tengok awak macam ni*
SAYA SAYANGKAN AWAK ( lebih dari yg awak tahu dan awak sedar )


- MUHAMMAD SHAZWAN RAMLI

No comments:

Post a Comment